FAQ

Poniżej znajdują się odpowiedzi na najczęstsze pytania które do nas wysyłacie:

1. Przystąpiłem online do grupowego  ubezpieczenia klubowego i chciałbym otrzymać fakturę VAT.

Odpowiedź: W ubezpieczeniach nie wystawia się faktur, gdyż dokument potwierdzający ochronę ubezpieczeniową (polisa lub certyfikat ubezpieczeniowy) jest sam w sobie dokumentem potwierdzającym poniesienie kosztu, a ubezpieczenia są ustawowo zwolnione z podatku VAT. W przypadku, gdy na certyfikacie nie ma wskazanej składki, należy do celów dokumentacji księgowej załączyć do certyfikatu potwierdzenie przelewu lub inny dokument (np. email z Tpay) przedstawiający wartość przelewu i taki zestaw księgowo dokumentuje poniesienie kosztu. Raz, czy dwa razy na rok zdarza się nam sytuacja, że "księgowa starszej daty", która nigdy wcześniej nie rozliczała certyfikatu ubezpieczeniowego w ubezpieczeniu grupowym kwestionuje taki sposób rozliczania. Wtedy zapraszamy do bezpośredniej korespondencji z nami i my ją "przekonamy" ;) 3/4 ubezpieczanych przez nas użytkowników dronów to osoby, które rozliczają certyfikat w kosztach działalności i z uwagi, że fizycznie nie da się inaczej rozliczyć certyfikatu ubezpieczeniowego, od kilkunastu lat z powodzeniem rozliczają ten koszt właśnie w taki sposób. 

2. Jest weekend, przystąpiłem online do ubezpieczenia grupowego, minęła już godzina, a ja wciąż nie otrzymałem mailem certyfikatu ubezpieczeniowego. Nie można się do Was dodzwonić bo w weekendy nie pracujecie.

Odpowiedź: Znamy 4 przyczyny które mogą za to odpowiadać:

Pierwsza: Najczęstszą przyczyną jest podanie w formularzu deklaracji błędnego adresu mailowego (literówka w adresie to przeszło 90% przypadków). Jeśli podałeś błędnego maila (czasem formularz zostaje uzupełniony tzw. autouzupełnianiem, klikniesz przypadkiem palcem na klawiaturę i wysyłasz nam błędnego maila. Właśnie dlatego przez zatwierdzeniem transakcji wyświetlamy dla potwierdzenia dane które wprowadziłeś. 

Druga: Banki zwyczajowo prowadzą prace serwisowe w wybrane weekendy. Może się zdarzyć, że Twój bank właśnie je prowadzi. Rozpoznasz to po tym, że nie otrzymasz potwierdzenia wykonanej transakcji z Tpay

Trzecia: Posiadasz maila w domenie, której system pocztowy kieruje wiadomości automatyczne do specjalnych folderów, często niewidocznych dla użytkownika korzystających z programów pocztowych. Nie mamy wpływu na trudną do zrozumienia politykę mailową takich firm jak o2.pl, wp.pl czy icloud. W Finansowej Chacie wysyłamy kilkadziesiąt tysięcy wiadomości rocznie i w zasadzie wszystkie inne domeny nie tworzą problemów swoim klientom. 

Czwarta: Nasz dostawca usług hostingowych (Cyber_folks) to bodaj najlepsza firma hostingowa w Polsce. Niemniej jest pewne prawdopodobieństwo że im też coś "nie pyknie" i będzie chwilowa niedostępność naszej strony. Taka sytuacja jest niezmiernie rzadka, ale prawdopodobna.

3. Co to jest limit gwarancyjny i sublimit w ubezpieczeniu do którego chę przystąpić?

Odpowiedź: Limit gwarancyjny w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej to kwota do wysokości której odpowiada zakład ubezpieczeniowy. Jeżeli w ubezpieczeniu grupowym wybrałeś przykładowo limit gwarancyjny  1,2 zł to znaczy, że szkody wyrządzone do tej kwoty pokryje zakład ubezpieczeniowy. W niektórych produktach ubezpieczeniowych występują PODLIMITY.  Np. jeśli w ubezpieczeniu OC użytkownika drona masz limit 350.000 zł z podlimitem na loty zarobkowo 20.000 zł oznacza to, że ubezpieczyciel odpowiada za dane ryzyko (w tym wypadku loty wykonywane zarobkowo) do innej kwoty niż limit główny. Jeśli więc latając zarobkowo wyrządzisz szkodę na 21.000 zł to zakład ubezpieczeniowy wypłaci poszkodowanym 20.000 zł, a ten 1.000 zł ponad podlimit będziesz musiał poszkodowanym zapłacić z własnych środków. 

4. Co oznacza wyrównanie okresu w ubezpieczeniu grupowym?

Odpowiedź: Jeżeli przystępujesz do ubezpieczenia pierwszy raz, może się zdarzyć, że chcesz być objęty ochroną niekoniecznie pierwszego dnia miesiąca. W takim przypadku, w związku z grupowym charakterem ubezpieczenia musimy wyrównać okres Twojego ubezpieczenia do pełnych miesięcy. Ta potencjalna niedogodność występuje tylko pierwszy raz i w związku z tym w kolejnym roku będziesz mógł kontynuować ubezpieczenie na pełny rok (bo kontyniacja będzie od pierwszego dnia miesiąca). Ubezpieczamy przeszło 20.000 osób rocznie i jest technicznie niemożliwe, aby każdy miał inny okres ubezpieczenia. Istnienie takiego mechanizmu nie zmienia faktu, że mamy najlepsze zakresowo i cenowo produkty ubezpieczeniowe dla użytkowników dronów, paralotniarzy i spadochroniarzy. 

5. Jak wyliczyć składkę na Aero Casco mojego drona?

Aby wyliczyć składkę prosimy o wypełnienie i przesłanie mailem deklaracji w pliku excel (jest dostępna w zakładce https://finansowachata.pl/ubezpieczenie-oc-dronow-ac-drona ) Po otwarciu pliku w dolnej zakładce jest formularz o nazwie AeroCasco, którego wypełnienie i odesłanie skutkuje wyliczeniem przez nas składki na ubezpieczenie Aero Casco. Taki mechanizm jest niezbędny ze względu na wiele parametrów, których dodanie do zakresu ubezpieczenia może wpływać na składkę końcową. Różnice są naprawdę duże i AeroCasco może kosztować 5%, jak również 15% w zależności od podanych danych.

6. Jestem na startowisku paralotniowym za granicą i właśnie sobie przypomniałem, że nie przystąpiłem do ubezpieczenia Kosztów Leczenia za granicą i NNW. Nie mogę tego zrobić online bo podając informacje o pobycie za granicą nie mam możliwości przystąpienia. Będę tu przez weekend, co robić?

Odpowiedź: W grupowym ubezpieczeniu klubowym Wojażer (Koszty Leczenia za granicą i NNW w PZU) nie ma możliwości przystąpienia do ubezpieczenia po przekroczeniu granicy RP, gdyż ubezpieczyciel nie chce odpowiadać za sytuacje kiedy istnieje potencjalna możliwość zgłoszenia do ubezpieczenia już po powstaniu szkody. W zaistniałej sytuacji proponujemy przystąpienie do ubezpieczenia "rocznego" w Hestii, które nie ma takiego ograniczenia. Ubezpieczenie dostępne jest na formularzu excel do którego link jest na stronie:  https://finansowachata.pl/dla-paralotniarzy-pgppgppgg

7. Otrzymałem smsa przypomnającego o nadchodzącym końcu ochrony ubezpieczeniowej. Jak mam kontynuować to ubezpieczenie?

Odpowiedź: Osobom, które podały nr telefonu komórkowego w deklaracji wysyłamy na 1-2 dni przed końcem ochrony "przypominajkę". Aby kontynuować ubezpieczenie grupowe należy co roku ponownie wypełnić i opłacić deklarację klubową. Jest to niezbędne w związku z częstymi zmianami w prawie i koniecznością dostosowywania treści zapisów klauzul deklaracji i zgód formalnych do postępujących, coraz to bardziej skomplikowanych wymogów prawnych (RODO, marketing, ustawa ubezpieczeniowa itd.) Oczywiście wszystko to jest nam narzucane przez ustawodawców z góry w trosce o "dobro klienta..." ;) Dla nas też jest to mega upierdliwe, ale jeśli chcemy was ubezpieczać to musimy grać w tej orkiestrze zgodnie z wytycznymi urzędowych dyrygentów

8. Doznałem wypadku za granicą jak zgłosić się o pomoc?

Odpowiedź: Na certyfikacie który otrzymałeś jest wskazany numer telefonu do całodobowego centrum pomocy. Po zgłoszeniu się operatora ten poprosi Cię o podanie danych identyfikujących Cię (imię, nazwisko, pesel, adres zamieszkania), numer polisy, miejsca aktualnego pobytu i okoliczności zdarzenia. Jeżeli nie możesz samodzielnie zgłosić zdarzenia (bo na przykład jesteś nieprzytomny) może to zrobić za Ciebie jakakolwiek inna osoba. Wskazane jest zatem, abyś certyfikat miał przy sobie fizycznie, aby nie tracić czasu na szukanie go. Po zgłoszeniu centrum alarmowe przekazuje informacje do lokalnej w danym kraju firmy assistance i ta organizuje pomoc. 

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.